pakketab over Eicon Diva T/A på 486 Notebook

Hejsa,

Jeg har en gammel Digital 486 75Mhz som jeg kører en 2.2.27 kerne på. Den
detekterer en 16550 seriel port (hvilket jfr. pakken skulle være fint til
Eicon). Jeg kan fint forbinde til TeleDK eller Worldonline, men på begge
forbindelser er der pakketab på 6-20% (lidt afhængig af humør o.l.).

Nu vil jeg opgradere maskinen til Mandrake 7.0-2 (finde til 486), for at
se om det klarer mine problemer.

---

Iøvrigt måtte jeg opgive at få Eicon'en til at virke med min stationære
PC:  gl. kabinet (der har haft en 386sx indeni) plus et Matronix Bundkort
(?)  med en 300Mhz K6-2. Jeg kunne etablere en ppp-forbindelse, men der
kom ikke pakker tilbage til mig (udover de første 3-400), der blev kun
sendt pakker (dvs. 3-4 gange så jeg at et ping returnede). I den
tilkoblede analoge telefon var meget støj når computeren var tændt (jeg
prøvede selvfølgelig også uden telefoner). Eicon'en virkede fint hos
ovenboen. Vi endte med at konkludere at der var for meget støj, måske pga.
ej fælles stel?

Nogen ideer til hvordan mine problemer kan løses (ellers må jeg vente en
14 dage til en ny bærbar kommer min vej :-)

/Nikolaj