Re: [TEKNIK] Samba og stabilitet

Morten Christensen wrote:
> Hvis maskinen er for
> lille/gammel til en windows-novell-klient, har du måske også en
> udfordring i, at finde en tcp/ip klient til den.
I så fald skal det æddermame være en gammel sag. Man kan læse om
IP+netbios software til DOS her:
http://huizen.dds.nl/~jacco2/samba/dos.html

- Og Microsoft har ind til flere gratis DOS-netværksklienter, som man
kan hente.

> hvis din timeløn skal med
> i regnestykket, kan flere klienter til novell hurtigt blive det
> billigste.
Enig. Imidlertid synes jeg, at en migrering mod Linux har mange
interessante perspektiver, fx. mht. samkøring af web-kataloger og alm.
netværksdrev, centraliseret X-adgang for interesserede brugere på éns
netværk, osv.

Folk, som kører med både Netware og Linux bør i øvrigt kigge på PAM
sikkerhedssystemet, og hvordan dette kan benyttes til at lette
systemadministration (vha. PAM-NCP modulet).