Linux til skoleservere

Vore skolers netværk har p.t. 2 servere med NT4 installeret.
Den ene kører mailprogrammet Imail, MS IIS 4, MS Proxy v 2. Den anden
fungerer som filserver og Primary Domain Controller.
Skolerne er alle koblet op med en direkte linie til sektornettet,
Ministeriets undervisningsnetværk (UNI-C)
Jeg kunne godt tænke mig at lave testopstillinger med Linux som styresystem
for at undersøge, om et skift til Linux ville være anvendelig på vore
skoler.
Har Linux gruppen et forslag til, hvilken Linux jeg bør vælge og hvilke
programmer, der skal installeres for at opnå mindst ovenstående muligheder.
Der skal understreges, at de lærere på skolerne, der har ansvaret for
serverne, nok er dygtige superbrugere, men at de hverken er programmører
eller har tid til tidskrævende pasning af systemet.
Jeg selv derimod har bl.a. arbejdet med UNIX og jeg har det overordnede
ansvar for skolernes edbinstallationer i undervisningsnettene.
På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Dieter Bolt
Pædagogisk Central Værløse