Variabel placering af filer i RPM-pakker (Was: (t)csh's `` i (ba)sh?)

Bjørn skrev:

> LIBDIR=`ispell -vv | grep LIBDIR | cut -d'"' -f2`
>
> og så bruger du ellers ${LIBDIR} som du ellers ville.

Det ser ud til at virke, men...

rpm vil ikke sluge min brug af variablen til at placere
filerne. Her er der et udsnit fra spec-filen:

] %install
] LIBDIR=`ispell -vv | grep LIBDIR | cut -d'"' -f2`
] install -o root -g root -m 0644 dansk.hash ${LIBDIR}
] install -o root -g root -m 0644 dansk.aff ${LIBDIR}
]
] %files
] ${LIBDIR}/dansk.aff
] ${LIBDIR}/dansk.hash

Når jeg så kører kommandoen

rpm -bb /usr/src/redhat/SPECS/idanish.spec

får jeg følgende fejlmeddelelser:

] File must begin with "/": ${LIBDIR}/dansk.aff
] File must begin with "/": ${LIBDIR}/dansk.hash

Og det hjælper ikke at indsætte skråstreger (/) foran
$-tegnet. Så ændres fejlmeddelelserne bare til

] File not found: /${LIBDIR}/dansk.aff
] File not found: /${LIBDIR}/dansk.hash

Nogle råd?

pft,