Apache + cgi + användare = sant?

Hejsan!

Jag sitter hemma med en liten apache-server gående för min hemsidas skull
på min RH6.1 dist.

Problemet är att jag ligger som en vanlig användare och serverns
hemsidor ligger under /home/httpd/. Nu sitter jag med att försöka få igång
några små cgi-script. De fungerar utmärkt om jag flyttar eller länkar dem
till /home/httpd/cgi-bin/. Men då måste man ju vara root. Har kollat runt
lite i dokumentationen för att få reda på om man kan få servern att köra
mina cgi-script från ~magnus/cgi-bin istället, men hittar inte mycket som
jag fattar (ok, jag e en newbie...;). Vill gärna veta hur jag kan få
scripten till att gå från mitt konto isf som root på servern.

Sedan har jag en fråga till. Har installerat httpd som stand alone server,
gick sedan in och ändrade från 10 processer till 3 eftersom jag inte tror
att trafiken kommer att vara överväldigande. Startar om httpd och voila...
inte... fortfarande 10 processer.

Finns det fler ställen att ändra på än i httpd.conf?

///Magnus

/   Magnus Alexandersson     |      RedHat 6.1     \
\ http://k509.smalands.lu.se | http://www.sslug.dk /