RE: [TEKNIK] Linux til skoleservere

[snip]
> for at undersøge, om et skift til Linux ville være anvendelig på vore
skoler.
> Har Linux gruppen et forslag til, hvilken Linux jeg bør vælge og
hvilke
> programmer, der skal installeres for at opnå mindst ovenstående
muligheder.

Hvad angår valg af programmer har jeg selv haft megen glæde af "Linux
Administrator's Security Guide", LASG. Dokumentet kan findes på
http://www.securityportal.com/lasg.

LASG gennemgår en lang række programmer indenfor alle relevante
tjenester (Email, FTP, WWW, SSH, etc). LASG udmærker sig med at have en
fornuftig diskussion af hvert programs positive og negative egenskaber,
og selvom fokus selvfølgelig er på sikkerhed er det et godt udgangspunkt
for hvad der er interessant at vælge imellem.

/Martin
Martin Pihl Jensen
E-post: sslug@sslug
Web: http://www.skydebanen.net