Re: [TEKNIK] Ingen reverse DNS lookup

Martin Pihl Jensen wrote:
> og her ser 172.20.0.1 således ud:

Har du authority over din reverse zone? Og hvilke hosts er det helt
præcist du gerne vil have reverse DNS på? Hvordan ser din named.conf ud?
Skal du have reverse for hostene i DMZ'en og dem der er bag firewall'en
(LAN)?

> Jeg bør måske lige vise hvorledes vores system er sat op:
>
>         172.20.0.1 +-------+ 195.54.87.162
>   LAN  ------------|  FW   |---------------- Internet
>                    +-------+
>                         | 195.54.87.169
>                         | 195.54.87.170
>                    +-------+
>                    |  DMZ  |
>                    +-------+
>
> Jeg håber at det afklarer lidt af det(?).

Ikke så vildt meget, lad os se din named.conf. Og find ud af om det er
DIG der har authority over 87.54.195.in-addr.arpa.

--
Best Regards
Emil S Hansen - sslug@sslug - ESH12-RIPE