Re: [TEKNIK] 2 netkort. Kun det ikke detekteres??

On Sat, Apr 08, 2000 at 01:59:01 +0200, Michael Rasmussen wrote:
> Hej,
>
> Jeg har prøvet Franks forslag uden succes.
> Da jeg lavede en modprobe -c kunne jeg se, at driveren ikke var loadet som
> modul. Ergo indbygget i kernen. Hvad betyder det for problemet ?

"lsmod" vil vise de moduler der er loadet
"ls /lib/modules/2.2.13/net/" vil vise de moduler der findes.

Jeg er ret overbevist om at selv RH6.0 har disse drivere som moduler,
undtagen man selv har oversat en kerne.

"modprobe ne" vil loade "ne" modulet med de options man har angivet
i /etc/conf.modules, forudsat modulet ikke allerede er loadet (lsmod).

"modprobe -r ne" vil unloade modulet, forudsat det ikke er i brug.