Sv: Sv: [TEKNIK] Hjemme-brugere af sendmail & linuxconf, se her ...

Allan Jacobsen <sslug@sslug> skrev:

> På trods af hvad folk gerne vil bilde dig ind, er sendmail ikke
> den største trussel mod dit netværk.
> Sendmail er ikke så sikker som nogen af de nyere mailservere, såsom
> qmail, exim og postfix, men hvis du bare sørger for at holde dig
> ajour med updates fra den distribution du bruger, er det usandsynligt,
> at det er der, der sker indbrud. inden for de sidste par år har der
> generelt været meget større problemer med ftpservere og nameservere.
Hmmmm..... jeg synes bare at have hørt noget om, at man kan gå ind i
sendmail udefra, og her se hvilke brugere der er oprettet. Dette kan jo være
nyttig information til crackning..... Men jeg skal nok ikke gøre mig for
klog på sendmail, jeg har ikke arbejdet med den endnu, den ligger bare på
maskinen.