Re: [TEKNIK] 2 netkort. Kun det ikke detekteres??

On Sat, Apr 08, 2000 at 17:18:56 +0200, Michael Rasmussen wrote:

> Jeg fik det til at virke, men hvorfor ved jeg ikke!! Løsningen var, at
> frakoble min anden HD? hvad gør, at man ikke kan have 2 HD koblet på sammen
> med 2 netkort? er det en bug eller hvad???? Hvis der er nogen, der kan give
> et svar på problemet, vil jeg være meget taknemmelig.

Måske noget med IRQ eller IO konflikt, men umiddelbar vil IRQ10/11 da
ikke være harddisk.
Måske en af netkortenes IO adressen koliderer med noget på bundkortet ?
Jeg har et ISA ne2000 kort der virkede fint i en gammel 90MHZ Pentium,
men da jeg flyttede den over i en nyere PnP/PCI/AGP/K6-300 PC
så virkede det slet ikke (helt sort ved start).
Det viste sig at den ene IO adresse blev brugt til noget på bundkortet,
så jeg måtte isætte kortet i den gamle PC bruge dos-boot diskette
+ det medfølgende netkort-setup util til at ændre IO adresse.
Derefter virkede det igen i den nye PC.