ping fra A til B men ikke omvendt!!

hejsa
Jeg har langt om længe fået Liv i mit Pcmcia netkort på min laptop - Det
vil sige næsten da!
Min anden Linux maskine kan ude problemer pinge, telnet osv. til
Laptoppen (og min hub viser trafik), men når jeg prøvet at pinge eller
telnette fra min laptop over til min stationære linux box (altså den
anden vej), så er der absolut intet net!
Nogen der har en ide om hvad det kan skyldes???
--
-
 MVH