Re: [TEKNIK] Spil på Linux

> Hej!
>
> Jeg har aldrig haft held til at få et af de "store" spil til at køre under
> Linux (primært SuSE). Men nu har jeg installeret RH 6.2 og prøvet med Quake
> III Demo, og til min positive overraskelse kunne jeg starte spillet. Men der
> er alligevel noget galt - lyd og billede hakker voldsomt, så meget at det er
> ubrugeligt.
>
> Jeg har Creative GeForce 256 og Creative Soundblaster Live 1024, og min RH
> 6.2 er standardinstalleret som KDE Workstation og jeg har ikke pillet ved
> noget siden installationen.

Hej Jacob!

Skälet till att den hackar är att den går upp på software acceleration
eftersom du troligtvis inte har något libGL som spelet känner igen. Du får
följa anvisningarna på lokigames hemsida för installation av openGL.

Det enda jag gjorde var att jag installerade de dynamiskt länkade
openGLdrivrutinerna från nvidias hemsida och spelade. I och för sig med
skituppdatering, men ändå!

///Magnus som varit där och vänt