Re: [TEKNIK] Gammel notebook som seriel termimal?

On Sun, Apr 09, 2000 at 16:08:20 +0200, Jacob Kolding wrote:
> Jeg fandt lige en gammel ibm i386 PS/note, som jeg har fået op at køre
> med
> small linux, og jeg kunne godt tænke mig at bruge den som en seriel
> terminal
> uden at skulle til at bruge slip/plip, kan man gøre det ved blot at
> ændre lidt i inittab
> på begge maskiner? jeg har ikke så meget check på *getty.

du skal kun rode med inittab i den/de maskiner der skal lytte på
en serielport. Selv har jeg en vt220 /vt320 terminal på ttyS2 :

S2:23:respawn:/sbin/getty -hL  19200 ttyS2 vt220

OBS der findes flere versioner af getty/agetty til dette, og
symtaks/kommandolinieoptions er lidt forskellige.

Skal der sidde et modem på serielporten så bør man anvende mgetty.