Re: [TEKNIK] Gammel notebook som seriel termimal?

On Sun, 9 Apr 2000, Jacob Kolding wrote:

> Når du siger lytte så mener du vel den maskine der bliver logget ind på
> over
> seriel?
>
> Hvis det er tilfældet hvordan connecter jeg så fra den bærbare?
> Det jeg gerne ville have var at fx tty2 på den bærbare altid er
> connectet til min stationære over ttyS0.

Du skal have fat i et krydset serielkabel. Også kaldet et Null-Modem
kabel.

Hvis du kan betjene en loddekolbe bygger du det selv iden længde du vil
have det, og sparer overprisen hos computerpusheren.

Dette ligner en brugbar guide:
http://sunsite.auc.dk/ldp/HOWTO/Text-Terminal-HOWTO-11.html#ss11.2

text terminal howto ser iøvrigt god ud, men jeg har ikke læst den ret
grundigt.

/kristian
--
Kristian Vilmann - sslug@sslug - http://www.sslug.dk/