Re: [TEKNIK] Spil på Linux

On Sun, 9 Apr 2000, Jakob Rohde wrote:

> Hej!
>
> Jeg har aldrig haft held til at få et af de "store" spil til at køre under
> Linux (primært SuSE). Men nu har jeg installeret RH 6.2 og prøvet med Quake
> III Demo, og til min positive overraskelse kunne jeg starte spillet. Men der
> er alligevel noget galt - lyd og billede hakker voldsomt, så meget at det er
> ubrugeligt.

Spillet starter uden hardware acceleration.

> Jeg har Creative GeForce 256 og Creative Soundblaster Live 1024, og min RH
> 6.2 er standardinstalleret som KDE Workstation og jeg har ikke pillet ved
> noget siden installationen.
>
> Er der noget at gøre ved det?

Gå på http://www.lokisoft.com/ og kig efter instruktioner i at få hardware
understøttet din geforce. Du burde kunne få mindt 50 fps med den hardware,
idet jeg antager at du har en bare nogenlunde uptodate cpu.

Mads
In a stinging rebuke, a federal judge Monday ruled Microsoft Corp. violated
the nation's antitrust laws by using its monopoly power in personal computer
operating systems to stifle competition.
                        - CNN Financial News April 03, 2000: 7:53 p.m. ET