Generelt CD-drev problem.

Hej

Jeg er kommet i en mærkelig situation.

Jeg sider ved min computer. skal bruge mit Atapi cdrom (i win2k) pludselig
virker dette drev ikke.

jeg tænker så det nok bare er win2k :-). Så jeg beslutter, at opgradere min
redhat istedet til 6.2, men boot cd'en virker ikke på dette cd-rom drev
(cd'en virker på min bærbar).
så prøver jeg i mit scsi cdrom drev, hvor jeg uden problemmer kan boote på
cd'en. jeg finder ud af under installatonen at redhat 6.2 er noget lort. Der
er nogle store problemmer med modules, nå men tilbage til cd-rom drevet. Jeg
beslutter mig for, at installere Redhat 6.1 igen. Til min store overraskelse
virker nu ingen af mine cd-rom drev. ????

hvad sker der ???

jeg fjerne lilo med en fdisk /mbr og kan så boote i win2k igen, her inde
opservere jeg, at Atapi cd-rom drevet overhoved ikke virker. men scsi cdrom
drevet virker fint, den kan bare ikke boote længere.

er der nogen som kan forklare hvad der sker.

Jeg har checket hardwaren:
intet lugter brændt. og alle kabler er korrekt monteret. Er der nogen som
har nogen somhelst ideer. Eller er der nogen som der har oplevet noget
ligende???

!!!!!!!! Best Regards !!!!!!!!!
Lord Nikon A.K.a Daniel Pedersen
e-mail: sslug@sslug