Newsreader

Hejsan!

jag sitter ofta i konsollen och läser news. Behovet av att kunna läsa
news från flera servrar har uppstått. Innan använder jag Netcape att läsa
från de olika newsservrarna, men jag just det, netscape.

Har använt slrn länge och gillar konceptet med trådade nyheter.

Vet ni någon bra newsreader som kan hantera flera olika servrar? Slrn kan,
men man får lite konstiga felmeddelanden när man byter server, och
nollställer de lästa artiklarna. : /

Har provat med att först köra:

slrn -create -h news.3dfx.com

funkar fint, väljer de grupperna som e intressanta och läser lite.

Nästa gång så går allt utmärkt om man kör:

slrn -n -h news.3dfx.com

MEN kör jag tex slrn -n för att gå in och läsa på min default server,
news.lu.se så får jag massa fel och står på 0 igen.

Nån som har en smidig lösning på mitt problem?

Har RTFM, tror jag... ;)

--
///Magnus

/   Magnus Alexandersson     |      RedHat 6.1     \
\ http://k509.smalands.lu.se | http://www.sslug.dk /