Re: [TEKNIK] Newsreader

On Thu, Apr 13, 2000 at 18:23:07 +0200, Magnus Alexandersson wrote:

> MEN kör jag tex slrn -n för att gå in och läsa på min default server,
> news.lu.se så får jag massa fel och står på 0 igen.
>
> Nån som har en smidig lösning på mitt problem?

Har du husket ~/.slnrc med separat newsrc filer til hver server ?

Jeg har f.eks :

server localhost .newsrc
server news.sslug.dk .jnewsrc-sslug
server news2.asus.com.tw .jnewsrc-asus
server cnews.corel.com .jnewsrc-corel
server news.inet.tele.dk  .jnewsrc-tdk
server news.cybercity.dk .jnewsrc-cybercity

.slrnrc indeholder også anden opsætning, så kig i denne +
manual til srln.