Re: [TEKNIK] Tilldela viss processorkraft/tid till ett program?

Det burde virke..

/klavs

Patrik Bengtsson <sslug@sslug> on 14-04-2000 11:48:45

Please respond to sslug@sslug

 To:      "SSLUG-TEKNIK" <sslug@sslug>

 cc:      (bcc: klavs Klavsen/Berlingske-Online)

 Subject: Re: [TEKNIK] Tilldela viss processorkraft/tid till
          ett program?

>Hej Patrik,
>
>du kan priotere din webserver fremfor imagemagick, vha. "nice" .. --
>således får
>imagemagick kun lov til at tage cpu-tid når din webserver ikke skal bruge
>den..
>
>/Klavs

Aha!

Det låter bra, jag skall testa "nice"..

Har jag förstått rätt när jag antar att man skall sätta nice före de
program som skall vara minst prioriterade?

typ:

nice convert testbild.tif  jpg:testbild.jpg

/Patrik

Patrik Bengtsson
Systemutveckling / Projektering
[prestanda.com]