Re: [TEKNIK] Ændring af opløsningen i console

Thomas Larsen wrote:
> kan lide decimale værdier).
> Ellers kan du jo også rode dig ud i noget med framebuffers, det gør jeg stor
> brug af på den PC jeg har på mit arbejde fordi det skodgrafikkort ikke kan
> køre textmode 132x60 hvilket jeg ynder.

I øvrigt er framebuffers også ret meget pænere i høje opløsninger, end
den slags højopløsnings-tekstmode man får ud af at bruge lilos vga
option. Det er også ret nemt at sætte framebuffers op, hvis man da har
mod på at kompilere en ny kerne. Jeg ved man kan finde et program der
kan lave XF86Config modelines, om til en fb.modes fil til framebuffers,
men jeg kan ikke huske hvad det hedder.
Den eneste ulempe ved framebuffers er at de går lidt langsommere end
almindelig tekstmode, men tilgengæld er de flottere, giver mulighed for
rigtig grafik på konsolen og så giver de (som det absolut største plus)
et billede af tux under boot!

--
Anders

Downtime is good, it gives the servers time to rest!
- Stef, Userfriendly.org