Re: [TEKNIK] Mailproblem

SNG wrote:
> Her er en kopi af den mail root får:
>
> ... while talking to smtp.worldonline.dk.:
> <<< 555 does not resolve - check your DNS (#5.1.2)
> 554 sslug@sslug Service unavailable

smtp.worldonline.dk opdager at afsenderen af mailen
ikke findes, da der jo ikke i den virkelige verden
er noget domæne der hedder greendragon.crackhouse.
I vore dage skal _alle_ headere i en email være
korrekte for at man kan tro på at den når frem.
Dvs. både afsender, modtager og andre spøjse
headere, som også indeholder email-adresser.

Har din maskine sendmail og linuxconf installeret ?

Så vil jeg tillade mig at promovere min egen løsning:

linuxconf skal patches med et patch som du finder her:
http://linuxcub.homepage.dk/linux/stuff.html

Derefter sættes maskinen (inkl. sendmail) op vha.
linuxconf. Som mailgateway benyttes f.eks.
smtp.worldonline.dk (eller hvad din udbyders
gateway nu hedder), og som mailgatewayprotokol
benyttes "esmtprem".

Desuden sætter du dine lokale brugere op
så de har deres "rigtige" email adresses som
masquerading email adresse. Derved kan du sætte
f.eks. netscape op så du (i netscape) har
email adressen "sslug@sslug".
Denne afsender-adresse bliver så af sendmail
rettet til den rigtige adresse, når mails
går fra din maskine til worldonline og videre
ud.

Det lyder nok besværligt, men ovenstående
vil virke med alle email programmer !

> Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre?

Kontakt mig igen, hvis du har brug for
flere detaljer, eller anden hjælp.

Erling Jacobsen
--
QOTD:
	"Even the Statue of Liberty shaves her pits."