SCSI fejl i log

Hejsa

Jeg har en scsi båndstation, der er begyndt at gøre knuder:

Apr 15 21:45:50 mother kernel: st0: Error with sense data: [valid=0] Info fld=0x0, Current st09:00: sense key Medium Error
Apr 15 21:45:50 mother kernel: Additional sense indicates Excessive write errors
Apr 15 21:45:50 mother kernel: st0: Error on write filemark.

Det er når jeg forsøger at bruge tar direkte på /dev/tape, eller når jeg
prøver at bruge f.eks. mt erase.

Samtidig blinker en gul lampe på dat'en. Jeg har ikke docs på dat'en, så
jeg aner ikke hvad den betyder, men symbolet ser ligesom sådan her ud:

Jeg kan godt læse fra nogen af mine bånd. Men hvis jeg forsøger at skrive,
får jeg medelelser som denne:

Apr 15 22:38:07 mother kernel: st0: Stepping over filemark backward failed.

Er der nogen der har et bud på hvad der kan afhjælpe denne situation? Er
det noget så banalt som at jeg skal have købt et rensebånd?

Mads

'Open Systems' means no fences. And no fences means no use for Gates.
                                                        - Sun Microsystems