Re: [TEKNIK] qmail, Maildir og fetchmail

On Sun, Apr 16, 2000 at 10:38:20 +0200, sslug@sslug wrote:

> sig selv lavede jeg en .fetchmailrc som er rimeligt simpel:
>
> poll SERVER proto pop3
> user xxx with password xxx is BRUGER here
> fetchall forcecr to * here

Jeg pleer at have fetchmail kørende som root og kaldes automatisk
fra /etc/ppp/ip-up.
Fetchmail afleverer så posten til ens MTA (smtp port 25) som levererer
den videre.

"fetchall" er normalt ikke nødvendig.
"forcecr" er vel ikke nødvendig (måske afhængig af en evt. dårlig/win
POP3 server hos ens udbyder?)
 "to * here" er vel lidt dobbelt når du allerede har
 "user xxx with password xxx is BRUGER here"

(to/is er synonymer) så det er vel nok med "is BRUGER here"

Jeg har f.eks. :
(der er flere synonymer, så user/username  er det samme,  ligeledes
 "server/poll", og  "with" er blot et "fyldord" der kan undværes)

# file fetchmail frank / frda
server pop3.mail.dk
proto pop3
port 110
username "NNNNNNNNNN"
password XXXXXXXXXX
smtphost localhost
mimedecode
pass8bits
is frank here
flush

#mimedecode er vist default, og pass8bits er praktisk.