Re: [TEKNIK] Mount af FAT32

On Sun, Apr 16, 2000 at 11:13:16 +0200, Jens Schwarzer wrote:

> /home/data2             vfat    defaults        0 0) kan jeg ikke skrive til

mangler ikke noget i fstab her ?
Jeg har f.eks.:

/dev/sda4    /W95  vfat      user,rw,uid=65534,gid=6,umask=006   0   0

umask=006 gør at alle i gruppe gid=6 (= disk) hos mig kan læse/skrive drevet.
uid=65534 nobody/nogroup
(check gid/uid med hhv. /etc/group og /etc/passwd )

Skal alle have fuld adgang så sæt umask=000

> netværksdrevet public. Ved nærmere eftersyn, har directoriet /home/public
> ændret dato til den 31 december 1969.

Det er nok /dev/hdXX der har denne dato eller lign.