Re: [TEKNIK] qmail, Maildir og fetchmail

On Sun, Apr 16, 2000 at 11:24:36 +0200, Jens Kaalby Thomsen wrote:

> Denne .fetchmailrc giver samme resultet: Mine mails fjernes fra serveren,
> men jeg kan ikke finde dem på min lokale maskine, det er det jeg ikke
> fatter en bønne af.

Du kunne starte med "man fetchmail"

1) når man tester og ikke ønsker at mail forsvinder så
   tilføjer man i stedet for flush: "keep"
  Så beholder serveren sine emails.
  så kan man senere når det virker med fetchall hente det hele.
  i stedet for kommandoer i rc filen , så kan
  -k/-a/-f bruges fra kommandolinien.

2) kaldes fetchmail fra kommandolinien, f.eks.:

  fetchmail -v -f /etc/mail/fetchmailrc

 så fås debug info så man kan se kommunikation mv.
 En god idet er også at checke med sin MTA's log's for at se eventuelle
 fejl eller lignende.

 Der er rigelige log muligheder, så det er bare at bruge dem.