Re: [TEKNIK] problemer med su ??

On Sun, 16 Apr 2000, root wrote:

> jeg kan pludselig ikke su til root som almindelig bruger?? altså som
> bruger peter skrive su efterfulgt af passwd!! Den siger bare det er det
> forkerte passwd, men logger jeg direkte ind som root er der ikke noget
> problem?? Endvidere sker der det sjove når jeg istedet for root passwd
> ved en su skriver brugerens passwd at jeg får følgende besked??

Du skriver pludselig - jeg antager at du ikke har gjort noget relateret
til maskinens opsætning for nyligt?

Er det en maskine med fast IP?

Har du checket at su pakken er som du tror den er?

Redhat 6.x :

rpm -Vf `which su`

Mads

Each generation has the right to determine its own culture. Culture isn't
just symphony orchestras, movies about dead British royalty and hard-bound
books. For some, culture is now also gaming, websites, chat and messaging
systems, TV shows, music and movies.
                               - Jon Katz, Slashdot, on youth culture.