Re: [TEKNIK] Findes Linux til Handicap ?

On Sun, 16 Apr 2000, Chris Jensen wrote:

> Hi Ssluger
> Er der nogle på listen som har kendskab til (evt Web-Links) Linux programer
> til mennesker med et Handicap?
>
> Tilsyneladende er der udviklet en del DYRE programmer til andre OS , til brug
> for handicapet mennesker, men Hvad med Linux?
>
> Jeg tænker her på programmer til brug for mennesker
> med stærkt nedsat syn , men ikke blind.

Der er ved at komme tale interface til Linux. Jeg så en
ny Linux distribution, som jeg gætter på har en tale
syntese (dvs. tekst->tale), men også en
talegenkendelse. Det er et område, som er meget
spændende - bla. Microsoft investerer vildt i dette, så
mon ikke de er ud på at droppe keybord om et par år.

"The linuX Files -- The Source is Out There."