Spørgsmål om fetchmail daemon

Hejsa
Jeg sidder og leger lidt med min server.
Når jeg skal checke mails nu logger jeg ind på min server og skriver
fetchmail, men det er jo ikke så sjovt. Jeg ved godt at man kan sætte
fetchmail til at køre som daemon med -d, men dette skal jo gernes
startes automatisk når diald ringer op. Er det så ikke noget med at jeg
skal lave en ip-up.local fil, som blot siger :
/usr/bin/mailfetch
hvor mailfetch er et "script" som indeholder:
su BRUGERNAVN
fetchmail -d # (hvor # er intervallet)?

Nu vil jeg jo gerne have checket mail 1 gang i minuttet, men samtidig
have diald til at lukke ned efter de 2 minutter jeg har nu. Hvordan kan
dette gøres?

Når så diald lukker linien ned, skal fetchmail daemonen jo gerne dræbes.
Dette gøres med i ip-down.local som indeholder:
kill `cat ~/.fetchmail.pid`
Men hvor ligger .fetchmail.pid? Er det i root's direktorie eller i
BRUGEREN's direktorie (den bruger som der blev su'et til)?

Anders M