Re: [TEKNIK] Disable blank screen i konsollen

On Tue, 18 Apr 2000, Mads Bondo Dydensborg wrote:

>Hvordan specificerer man det i f.eks. et opstarts script? Så vidt jeg lige
>kan se skriver setterm til stdout - hvis jeg nu gerne ville have at den
>satte -blank på min consol, hvordan angiver jeg det?

fra hukommelsen:

setterm -blank -store

og så skal det nok være noget med (igen fra hukommelsen):
for I in 1 2 3 4 5 6
do
  setterm -blank -store > /dev/tty${I}
done

>(Ja, jeg er lidt doven her, men jeg regner med at du ved det :-)

OK. Så fik jeg lejlighed til at blære mig med min hukommelse :)

/kristian

--
 Kristian Vilmann
 sslug@sslug