Re: [TEKNIK] Spørgsmål om fetchmail daemon

At 20:23 18-04-00, you wrote:
Ole Kofoed Hansen wrote:

> Hvis man benytter både "interface" og "monitor", vil man have en fetchmail,
> som ikke selv får linien op, og som ikke holder linien oppe, når man ikke
> laver andet, men som alligevel henter post hver gang man er på.

Ja ok, det lyder fint, men hvordan skal dette gøres?
Jeg indsætter vel denne linie i rc.local eller et i script som kaldes af
rc.local ikke?

Det ville være et udmærket sted.

Linien med fetchmail er jeg lidt i tvivl om:
fetchmail -M -i
eller hvad? Hvem henter fetchmail så mail til?

Monitor og interface kræver begge et par ekstra parametre. Jeg kan ikke huske det nøjagtigt, men det er noget i stil med

fetchmail -d 120 -M ppp0 -I ppp0/255.255.255.255/0.0.0.0

Begge kan forresten også angives i .fetchmailrc.
Her er et eksempel med interface:
poll server proto pop3 interface eth0/255.255.255.255/0.0.0.0
          username ISPbrugernavn with pass XXXXXX is bruger1 here

Det vil så bruge den .fetchmailrc, som ligger i den aktuelle brugers
hjemmedir, men du kan med -f fortælle den at den skal bruge en anden
fil.

Hvis du vil have de enkelte brugere til at styre hver deres egen .fetchmailrc,
kan du lave noget i stil med:
su bruger1 -c fetchmail
su bruger2 -c fetchmail
(husk de enkelte parametre til fetchmail også)

Skriv bare igen, hvis der er flere spørgsmål.

Med venlig hilsen

Ole Kofoed Hansen
sslug@sslug
icq# 25773325