Re: [TEKNIK] postfix og fetchmail og socks og pop3

In <sslug@sslug> Hanne Munkholm <sslug@sslug> writes:

>fetchmail: POP3> RETR 4
>fetchmail: POP3< +OK 720 octets
>reading message 4 of 4 (720 octets)
>fetchmail: SMTP connect to localhost failed

>Har jeg ret i at antage at det er når den skal til at snakke med postfix
>på min lokale maskine, at det går galt?

Jep. Det ser umiddelbart ud som om du ikke har en SMTP dæmon kørende,
eller i al fald kan fetchmail ikke snakke med den.

>Skal postfix også socksifiseres

Nej, den snakker du jo kun med lokalt. Så den kommunikation går ikke
igennem nogen Socks proxy. Ergo er det ikke nødvendigt at socksificere
den.

>Hvordan tester jeg om postfix overhovedet virker lokalt?

telnet til din maskine på port 25, og prøv så:

   $ telnet localhost 25
*  220 hannesmaskine.domainnavn ESMTP
   MAIL FROM: <sslug@sslug>
*  250 Ok