Re: [TEKNIK] 2 netkort mellem 2 ethernet

In <sslug@sslug> Jesper Andersen <sslug@sslug> writes:

>Jeg syntes det ser ud til at alt til ip'er 172.16.x.y bliver sent til
>min internet udbyders gateway på eth0. Men det kan være mig der læser
>tabellen forkert?

Det må det være. Linie 2 er en route til 172.16.0.0 nettet, d.v.s. med
en netmaske på 255.255.0.0 så dækker det alle 172.16.x.y adresser. Og
det bliver sendt ud på eth1.

Hvad sker der hvis du prøver at ping'e en adresse på 172.16.x.y nettet
fra Linux maskinen ? (Intet svar formoder jeg, siden du poster). Får
du et arp svar - kig med "/sbin/arp -a -n" om der er en ethernet
adresse for den IP du pinger, eller om den står som "incomplete". Hvis
du får et arp svar, så er netværks-forbindelsen i orden.

Får du nogen beskeder fra kernen om problemer - kig i bunden af output
fra "dmesg" kommandoen. Står der noget der ser mærkeligt ud ?
--
Henrik Storner     | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<sslug@sslug> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."