Re: [MISC] mount: /dev/hda has wrong major or minor number

Henrik Størner skrev:

> Har du enablet CONFIG_IDE ? Det er nu en master on/off switch for
> overhovedet at have IDE support i kernen. Og da det er en ny
> parameter, er default værdien OFF hvis du starter med en eksisterende
> konfiguration.

CONFIG_IDE=m

Jeg har også
CONFIG_BLK_DEV_IDECD=m

# ls /lib/modules/2.3.99-pre3/*/ide*
/lib/modules/2.3.99-pre3/ide/ide-cd.o
/lib/modules/2.3.99-pre3/ide/ide-floppy.o
/lib/modules/2.3.99-pre3/ide/ide-mod.o
/lib/modules/2.3.99-pre3/ide/ide-probe-mod.o
/lib/modules/2.3.99-pre3/ide/ide-tape.o
/lib/modules/2.3.99-pre3/scsi/ide-scsi.o

--
torben fjerdingstad        | linux-2.3.99-pre3/GNU/gnome-1.0
sslug@sslug        | linux får den op og stå