Re: [TEKNIK] 2 netkort mellem 2 ethernet

> Hmm - det er godt nok sært. Jeg kan ikke finde på andet end at du
> har et hardware problem, eller at driveren til eth1 netkortet af en
> eller anden grund ikke virker ordentligt.

jeg har tidligere haft problemer med netop et tulip kort, hvor jeg maatte
hente en af donalds nyere drivere end den der laa i kernen.
Jeg opdagede det ved at kortet lyste groent indtil linux aktiverede det,
og derefter orange.
Jeg fandt ogsaa et program der kunne aktivere kortene med den almindelige
tulip driver.
De kort jeg har haft problemer med er macronix koebt i zitech.
Jeg har 2 stykker nu, som virker out of the box med redhat 6.2
Men jeg ved ogsaa at Jesper vist nok kører slackware.

> Har du mulighed for at bytte om på de to netkort, og se om problemet
> så flytter til eth0 ?
det tror jeg ikke hjaelper.

ion++