passwords med #-tegn i dem

Hej

Jeg har ved et tilfælde opdaget at der er noget mærkeligt med mit ene
password.

Det er en RedHat Linux 6.? hvori jeg har et password der er xxxxxxx#x
(x'erne skal byttes ud med andre tegn.) Når jeg skal logge ind er det
ligemeget om jeg skriver tegnet efter #.

Er det en bug eller er det meningen ?

Peter