problemer med NFS

Hej Slugger

Jeg kan af en aller anden grund ikke få nfs mounts til at virke,
selvom jeg har fiflet en del med indstillingerne, er der ikke hul
igennem.

Min Exports fil på maskine sleipner ser således ud:

/mnt		mjolnir(rw,no_root_squash)
/nfs			192.168.1.*(ro,no_root_squash)
/nfs/mm	192.168.1.0/255.255.255.0(ro,no_root_squash)

Når Jeg så på maskine mjolnir(192.168.1.1) prøver at mounte nfs
partitionen med

mount -o rsize=1024,wsize=1024  sleipner:/mnt    /mnt/nfs

får jeg meddelelsen:

mount: sleipner:/mnt failed, reason given by server: Permission
denied

Er der nogen derude på listen der har en ide om hvordan jeg får
tilladelse til at mounte nfs partitions, ville jeg være meget glad for et
hint.

/Martin Engelsmann

--
Baldrick, you wouldn't see a subtle plan if it painted itself purple and
danced on top of a harpsichord, singing "Subtle Plans Are Here Again!"