harddisk fungerer ikke i linux

Jeg har kørt linux siden januar 1999 med stor fornøjelse, da det er en
dejlig platform at udvikle til.

Jeg fik for nylig investeret i en brugt bærbar( AST Ascentia 910n )
maskinen indeholder en toshiba mk2526fc harddisk.

Jeg prøvede længe at installere linux på den, men alle installationer jeg
kendte afbrød installationen.

Jeg greb fat om en række minidistributioner, og har prøvet en del af dem,
men uden held.

PROBLEMER:

Når jeg kører fdisk i Linux gemmer den ikke rettelserne, eller også
ødelægger den partionerne.
Jeg kan sagtens oprette partioner med PQMagick, men så mounter jeg
partionen en gang med linux, og når
jeg genstarter beklager den sig om at den har en bad superblock.

Jeg fik snildt installeret Windows95 på den, men den blev hurtigt
afinstalleret, da jeg ikke rigtigt kunne
bruge det til noget.

Hjælp, jeg er meget desperat, man kan ikke have en bærbar uden at køre linux.

Med venlig hilsen

Lars Hansen
Datamatikerstuderende
Great new warez site @ ftp:127.0.0.1, but I've already got all that stuff...