Re: [TEKNIK] Output fra tcpdump

On 19 Apr 2000, Henrik Storner wrote:

> Det er ikke IP trafik. Det foregår helt på Ethernet MAC niveau, og der
> er jeg ikke så stærk. Men det er underligt at disse pakker overhovedet
> bliver genereret.
>
> Du har ikke tilfældigvis konfigureret noget IPX eller AppleTalk ind
> i den Linux kerne, du bruger ? Evt. uforvarende ved at få auto-loadet
> de tilhørende moduler fra en standard distributions-kerne ?

Næh, det skulle jeg ikke mene. Kernen er hjemmebygget. Og jeg udelader
altid IPX og æblesnak, da jeg ikke har noget at bruge det til.

sslug@sslug /home/kwv]# /sbin/lsmod
Module                  Size  Used by
sr_mod                 27176   0  (autoclean)
cdrom                  16224   0  (autoclean) [sr_mod]
autofs                 14040   1  (autoclean)
nfsd                  220464   8  (autoclean)
nfs                    48856   0  (autoclean)
lockd                  51264   1  (autoclean) [nfsd nfs]
sunrpc                 80744   1  (autoclean) [nfsd nfs lockd]
sslug@sslug /home/kwv]#

Det er ikke NFS, der genererer det (det vidste jeg egentlig godt). Jeg
stoppede alle NFS-services.

Jeg fjernede min default gateway (som er ISDN-routeren). Ingen forandring.

Egentlig er det ligemeget, da ISDN-linien ikke åbnes af det. Klart nok
egentlig. Adresser i MAC-laget routes ikke.

Men det irriterer mig at jeg slet ikke ved hvor jeg skal søge efter
informationer om det.

/kristian

--
Kristian Vilmann - sslug@sslug - http://www.sslug.dk/