Re: [TEKNIK] Sløv CyberCity Forbindelse

In <sslug@sslug> "Bo Simonsen" <sslug@sslug> writes:

>N=E5r jeg er i linux, kan jeg typisk ikke hente med mere end 2 kb/s over =
>mit isdn modem. Men n=E5r jeg er i windows kan jeg hente fra det samme =
>sted med 7 kb/s.

>Mit modem er et ZyXEL Omni.net PLUS og jeg k=F8rer RedHat 6.1

De gange hvor jeg har set det - også med en Omni.net, dog lidt
ældre model - har det været fordi isdn modemet blev sat til at
køre en forkert protokol. Den init-streng som jeg har brugt
(mod Image, men jeg vil næsten tro den også duer mod CC) var
  ATB40&K44
Hvis du vil enable bundling også, så kan det f.eks. gøres med
  AT&J3JA55KAS25JS32KSS25S118.3=1S87.2=0

JAx    belastningsgrænse (i kbps) for at åbne kanal 2
KASx   antal sekunder hvor JAx-grænsen skal overskrides før kanal 2 åbner.
JSx    belastningsgrænse (i kbps) for at lukke kanal 2
KSSx   antal sekunder hvor JSx-grænsen skal overskrides før kanal 2 lukker.

Derudover kan det ofte være en fordel at tilføje "asyncmap 0" til
/etc/ppp/options. Med disse indstillinger har jeg fået fuldt
hastighed på min isdn forbindelse, d.v.s. ca. 7.6 kb/sek på en enkelt
kanal, og omkring 15 kb/sek med bundling.
--
Henrik Storner     | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<sslug@sslug> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."