Re: [TEKNIK] Dial on demand

Kurt Guldbæk Holst wrote:

> Er der en eller anden, der kan hjælpe mig til, hvordan jeg får RedHat 6.1
> til at 'dial on demand'.
>
> Min idé er, at alle i hjemmet (4 PC's kører, sorry Win95/98) op imod Proxy
> server: Squid, som virker, men jeg vil gerne have at Linuxen automatisk
> kalder op (og lukker ned efter xx min), hvis Squid sender et request, i.e.
> hvis en af PC'erene forsøger at kalde internettet.
>
> P.t. skal jeg etablere forbindelsen manuelt.
>
> Kan en eller anden give mig et godt råd / program henvisning ?
>
> På forhånd tak.
>
> best regards/med venlig hilsen
> [...]

Hvis du bare bruger pppd kan du også bruge "dial on demand". Den kan
sættes op med eksempelvis linuxconf. Så skal du ændre lidt i en teksfil.
Hvis du bruger RH61 kan din /etc/ppp/options fil evt. se sådean ud (min
gør :-)

192.168.1.1:212.54.64.1
ipcp-accept-local
ipcp-accept-remote
defaultroute
nobsdcomp
nodeflate
demand
idle 300
lock

Ingen forklaring udover at tallet 300 er hvor mange sekunder der skal gå
før linien lukker. Læs hjælpefilerne for mere information.

--
            \|/
           (o -)