Re: [TEKNIK] Windows 2000 bootload og Linux

On Sat, 22 Apr 2000, Kristian Thomsen wrote:

> Hejsa alle...
>
> Jeg vil meget gerne have linux og Windows 2000 til at
> sameksistere på hver deres harddisk, og jeg vil
> gerne bruge Windows 2000's bootmanager.
> Jeg synes at have hørt, at man skal lave en eller
> anden form for .bin fil under linux, som derefter skal
> bruges under Win2k...
>
> - Er der nogen derude der har erfaringer med ovenstående?

For det første burde boot loaderen vel være dokumenteret i materiale fra
MS. Søg eventuelt på deres hjemmeside.

Alternativt vil jeg tro at den fungerer på linie med NT 3.5-4.0 - og så er
der en Howto om det, der kan findes de sædvanlige steder.

Endeligt: Hvorfor dog? Lilo er meget nemmere at bruge og - som vi har
været inde på før i den her gruppe - det er nemmere at styre/mere sikkert.

Mads

When a single line of script in Linux can do things that'd keep you
pointing-and-clicking forever in Windows, you have great motivation to learn
that line of script.
                                        - Chris Worth on The Microsoft Matrix