Re: [TEKNIK] Fat32 drev på linux

In <sslug@sslug> "Jens Schwarzer" <sslug@sslug> writes:

>Men når jeg mounter min fat32 HD (
> /dev/hdc1 /home/data2       vfat    defaults 0 0
>) kan jeg ikke skrive til netværksdrevet public fra andet
>end roden.

Eftersom FAT ikke har nogen ejer-oplysninger indbygget, bliver
"owner" af filer på et FAT drev default sat til den bruger,
der mounter drevet - d.v.s. root for dit vedkommende.

Jeg formoder, at du vil have at alle brugerne af netværks-
drevet skal kunne læse og skrive filerne. Det klares med
en "umask=000" option til mount. Hvis du vil tilføje det
til /etc/fstab, så ser det således ud:

/dev/hdc1 /home/data2  vfat  defaults,umask=000  0 0
--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<sslug@sslug> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."