Re: [TEKNIK] Har ikke modulet eth0

David List wrote:

> Efter at have installeret et netkort (D-Link DFE-530TX) forsøger jeg nu
> at få det til at virke, så jeg kan skabe kontakt med min bærbare.
> Imidlertid bruger jeg en selvkompileret kerne, da jeg gerne vil have
> nogle ekstra ting ind, som ikke var i SuSE 6.2´s standard-kerner.
> For at få systemet til at forstå at kortet er til stede, har jeg lavet
> de indstillinger i YaST, som skal til, og kortet er da også aktiveret
> som eth0. Så langt virker det. Imidlertid får jeg ved boot og shutdown
> meddelelsen: "modprobe: Can´t locate module eth0".

> [...]
I din selvkompilerede kerne skal du under "Ethernet (10 or 100 Mbit)"
have tilvalgt "VIA Rhine support". Vælg det som et modul, og i filen
"/etc/conf.modules" skal du have følgende linie:

<snip>
alias eth0 via-rhine
<unsnip>

Jeg har selv samme netkort. Og min erfaring er at det ikke er
interesseret i at have interrupt 5. Selv hvis man eksplicit angiver
dette i "/etc/conf.modules", så i mit tilfælde satte jeg i PC'ens BIOS
at det skal have interrupt 9. Og det virker fint.

/Reiche