Re: [TEKNIK] ip-up.local og tcpcliet

In <sslug@sslug> Jens Kaalby Thomsen <sslug@sslug> writes:

>mail (maildirsmtp); fetchmail delen af scriptet virker. For at sende
>mail benyttes:
>/usr/local/bin/maildirsmtp ~alias/pppdir alias-ppp- MAILSERVER_IP(kendt)
>$4

>hvor $4 er den dynamiske adresse jeg tildeles af min ISP (og denne
>ER korrekt; testet ved at echo $4 i scriptet og sammenligne med
>ifconfig). Ovenstående går galt når jeg laver en forbindelse til min
>ISP, og fejlen er:
>maildirserial: fatal: unable to run tcpclient: file does not exist

Det ser ud som om du har installeret serialmail programmerne i
/usr/local/bin.  Så problemet er nok det enkle, at når ip-up.local
kører, så inkluderer dens PATH setting ikke /usr/local/bin, og derfor
kan den ikke finde programmet.

Prøv at tilføje

   PATH=/bin:/usr/bin:/sbin:/usr/sbin:/usr/local/bin

i starten af dit ip-up.local script.

--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<sslug@sslug> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."