Re: [TEKNIK] Hjælp Til Lydkort

Ask Fuglsang wrote:
> jeg kan ikke få lyd på når jeg kører x vindue men når jeg bruger
> sndconfig kan jeg hører den lille meddelse der bliver afspillet

Du kører sikkert sndconfig som root  - right?

Virker lyden hvis du kører KDE som root? Hvis der er en
forskel så skyldes det at når du kører KDE som bruger at
du ikke har rettigheder til at allokere /dev/dsp eller
andre devices der er lydkortet. Jeg bruger ikke selv KDE
men chmod ug+s af den rigtige fil vil sikkert løse problemet.

(eller introducere et fedt sikkerhedshul :*)

Alternativt kan det være noget trivielt, f.x. at KDE sætter
default lydstyrken til 0. Så prøv at afspille en wav fil
i en promt (før du starter KDE). Og prøv at afspille den
samme fil i et term vindue i KDE.

--
	Sometimes it's better to light a       Carsten Svaneborg
      flamethrower than curse the darkness.      sslug@sslug