Re: [TEKNIK] Kppp+redhat 6.1 internet problemer

On Sun, Apr 23, 2000 at 07:24:00 -0700, Preben Bohn wrote:

> Jeg sidder her og prøver at få min Internet forbindelse til at virke
> under RedHat 6.1. Jeg har et Zyxel omni.net ISDN eksternt modem, selvom
> jeg ikke tror at det er her problemet ligger.
> Det er lykkedes mig at tilslutte til både Mobilix og World Online
> gennem kppp (efter at have læst et eller andet sted på sslug at man
> skulle huske at skrive 'noauth'), og umiddelbart ser *det* ud til at
> virke (den påstår at den logger på nettet og minimerer sig selv). Men
> jeg kan ikke komme videre herfra. Det eneste jeg kan pinge er localhost
> [...]

Nu er det ikke sikkert at man kan pinge alle servere.

Men en "route -n" vil måske vise om der er route problemer.
Desuden måske et DNS problem (check /etc/resolv.conf)

Se også links på http://www.sslug.dk/artikler/ppp-info.html#links
                 http://www.sslug.dk/artikler/ppp-info.html#fejltips
                 http://www.sslug.dk/artikler/ppp-info.html#kppp