Åbne port

Jeg er stødt ind i et rimelig træls problem. Jeg har installeret samba
på min Debian Potato maskine og sat den op så at det matcher
opsætningen jeg havde på en anden maskine. Jeg kan fint nok se hvad
der er på netværket, men når jeg laver lookup til min egen maskine
(både fra min egen og andre) så får jeg følgende:
8:14 sslug@sslug smbclient -L bart                                         ~
added interface ip=192.168.74.133 bcast=192.168.74.255 nmask=255.255.255.0
error connecting to 127.0.0.1:139 (Connection refused)
Connection to bart failed

Hvilket jeg godt kan forstå da nmap bart ikke viser port 139 som
åben. Spørgsmålet er så, hvordan dælen får jeg den port åbnet? Samba
køre som daemon.

Mvh
Thomas
--
KOM Network student helper

"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson