7bit encoding

Hej,

Se her.

Der er nogen mennesker ude i verden der sender mails til mig der er
encodet i 7 bits. I min pine er jeg ikke god til at forstå disse mails da
vores kære nationale tegn bliver byttet ud med andre tegn. popper jeg de
samme mail med en på windows baseret maskine kan jeg sagtens se både æ ø
og å. Hvordan kommer jeg til det i Pine også?

/Thomas