Re: [TEKNIK] Stor harddisk tilgang i RH 6.2

On Tue, 25 Apr 2000, Anders Bo Rasmussen wrote:

> Mit system tilgår harddisken jævnlig (vert 3.-4. sekund vil jeg tro) både når
> jeg er i X og ikke er. Er der nogen smart måde at finde ud af, hvad der tilgår
> harddisken?

På (næsten) enhver Linux maskine kører der forskellige processer, der
sørger for at logge data der kunne være af interesse for administratoren.
Disse kan være en del af årsagen til at der arbejdes på harddisken.
Samtidig kan det også være at der bruges swapfil, dette gøres vist nok
(jeg er ikke helt sikker) også i mindre omfang, selv om du ikke
umiddelbart kører noget (læs kun diverse system processer kører).

--
Andreas