Re: [TEKNIK] Stor harddisk tilgang i RH 6.2

In <sslug@sslug> sslug@sslug (Anders Bo Rasmussen) writes:

>Mit system tilgår harddisken jævnlig (vert 3.-4. sekund vil jeg tro) både når
>jeg er i X og ikke er. Er der nogen smart måde at finde ud af, hvad der tilgår
>harddisken?

formentlig logging af et eller andet. cron måske - se på modification
tiden på filerne i /var/log.

Nogle gange starter GNOME også en eller anden "se når der kommer en ny
cd ind i drevet og mount den automatisk" utility, som genererer tonsvis
af log-beskeder i system-loggen. Ret irriterende, indtil man slår det
fra.
--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<sslug@sslug> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."